Раджа Йога

Також відома, як "Королівський Шлях Йоги" або "Шлях Восьми Кроків". Це шлях самодисципліни і включає в себе, серед багатьох якостей і етапів, такі Йога техніки, які є найбільш знайомі нам, наприклад: Асани, Пранаяма, Медитація та Крії. Докладніше>

Раджа означає Король. Король діє незалежно, впевнено і безстрашно. Так само й Раджа Йог є незалежним, самостійними і безстрашним. Раджа Йога це шлях самодисципліни і практики.

Раджа Йога також відома, як Аштанга Йога (Вісім Кроків Йоги), тому що організована з восьми частин:

  1. Яма - Самоконтроль
  2. Ніяма - Дисципліна
  3. Асана - Фізичні Вправи
  4. Пранаяма - Дихальні Вправи
  5. Пратьяхара - Абстрагування Почуттів від Зовнішніх Об'єктів
  6. Дхарана - Концентрація
  7. Дх'яна - Медитація
  8. Самадхі - Повна Реалізація

 

Вісім кроків Раджа Йоги надають систематичні інструкції для досягнення внутрішнього миру, ясності, самоконтролю і Реалізації.

Яма - Самоконтроль

Складається з п'яти принципів:

·        Ахімса - Ненасильство

Ахімса означає не завдавати болю або шкоди будь-якій живій істоті подумки, словом чи ділом. Ненасильство також означає не вбивати. Споживання м'яса потребує загибелі тварини. Через це Йоги є Вегетаріанцями. Тварини мають гостре чуття, що підвищує їх інформованість про наближення смерті. Вони відчувають, коли повинні бути забиті, знаходячись в смертельному страху. Гормони страху і стресу випускаються в усе тіло. Ці гормони залишаються у плоті забитої тварини та зїдаються людьми,які  нічого не підозрюють. Багато явних необґрунтованих страхів, неврозів і психозів мають своє походження в цій їжі.

·        Сатья - Правдивість

Завжди говорити правду - добре і правильно, але ще важливіше, як ми повідомляємо правду. У нас є можливість жбурнути правду в когось, як ніж, але ми також здатні одягти ту ж правду в слова любові. Для того, щоб не порушувати принцип Ахімси, що згадувався вище, ми повинні прислухатися до порад Махапрабхуджі, який сказав: "Кожне ваше слово має падати, як квіти з вуст".

Бути правдивим також означає не приховувати свої почуття, не ухилятися чи виправдовуватися. Можливо, якийсь час ми можемо приховувати наше справжнє обличчя від сторонніх очей, але є принаймні одна людина, яка знає нашу внутрішню правду - власне я. Наша власна свідомість є свідком.

·        Астея – Не вкради

Астея означає, що ви ніколи не повинні брати те, що по праву належить іншому. Це означає не тільки матеріальні об'єкти, але і крадіжки інтелектуальної власності, позбавляти когось  можливості, надії або радості. Експлуатація природи і руйнування навколишнього середовища також потрапляють в цю категорію.

·        Брахмачаря - Чистий Спосіб Життя

Брахмачаря часто перекладається як статеве утримання. Але це насправді складається з набагато більшого. Брахмачаря означає, що наші думки завжди повинні бути направлені до Бога. Це не значить, що ми повинні нехтувати нашими обов'язками в цьому світі. Навпаки, ми повинні виконувати ці обов'язки з великою старанністю, але завжди з усвідомленням: "Я не виконую, тільки Бог є виконавцем".

·        Апаріграха – Ненакопичування Майна

Ми не повинні накопичувати речі, тільки здобувати й використовувати те, що потребуємо для життя. Той, хто має багато майна - має багато турбот. Ми народжуємося без речей і, коли знову відходимо від цього світу, залишаємо все позаду. Ненакопичування також означає надавати іншим людям  свободу - не стримувати їх. Відпускаючи, ми також звільняємося. Тому, дати свободу означає також звільнити себе.

Ніяма– Дисципліна

Складається з п'яти принципів:

·        Шауча - Чистота

Важлива не тільки зовнішня чистота, але ще більш - внутрішня чистота. Наш одяг, наші тіла, а також наші думки і почуття мають бути чистими. Те ж саме стосується і людей, з якими ми спілкуємося. Велику користь нашому духовному розвитку  приносить знаходження в хорошій компанії людей, які гарно впливають на нас, духовно підтримують своєю мудрістю.

·        Сантош - Задоволеність

Задоволеність - велике багатство, яким ми можемо заволодіти. Індійський поет Тулсідас, сказав: "Ви можете мати копальні золота і дорогоцінних каменів, але внутрішня незадоволеність руйнує все багатство". Ми можемо досягти вдоволення тільки тоді, коли визнаємо, що всі мирські речі приносять розчарування, а внутрішнє багатство дає більше щастя, ніж матеріальні блага.

·        Тапа - Самоконтроль, Самодисципліна

В житті, коли зіштовхуємось із негараздами й перешкодами, ми не повинні здаватися. Навпаки, ми повинні продовжувати обраний нами шлях з твердою рішучістю. Продовжувати практикувати із самодисципліною, терпінням та наполегливістю - це ключ до успіху.

·        Свадхьяя - Вивчення Святого Письма

Як йога учні, ми повинні познайомитися з традиційними писаннями з філософії Йоги, такими як:БхагавадГіта, Упанішади, Йога СутриПатанжалі і т.д. Ці писання надають цінні знання та забезпечують вагомою допомогою на шляху Йоги.

·        ІшвараПранідхана - Відданість Богу

Передайте все, що ви робите, Божественному Я з чистою відданістю. Бог захищає всіх, хто поступається з надією і вірою.

Асана - Фізичні Вправи і Пранаяма - Дихальні Вправи

 У процесі управління тілом і диханням, Раджа Йоги також досягають контролю над розумом. Це призводить до пробудження тих внутрішніх сил, які будуть скеровувати духовний шлях.

Пратьяхара – Абстрагування від Почуттів

 Йоги знаходяться в становищі, яке дозволяє підпорядкувати своїй волі розум і почуття, всередині чи зовні. Так само, як черепаха може втягнути свої кінцівки і голову під панцир і випростати їх знову. Щойно є контроль Пратьяхари - здобута незалежність від зовнішніх умов. Можна негайно абстрагувати почуття від зовнішніх об'єктів, а також, при бажанні, використовувати почуття свідомо, з повним розумінням.

На перших рівнях медитації ми практикуємо Пратьяхару, зберігаючи тіло нерухомим, очі закритими, розум спокійним і спрямовуємоувагу всередину. Є спеціальні техніки, за допомогою яких ми можемо практикувати Пратьяхаруа. Одна вправа з медитації спочатку звертає увагу на зовнішні звуки, їх природу, відстань і т.д. - просто спостереження за звуком. Поступово свідомість заглиблюється у «внутрішній простір» до звуків усередині тіла (серцебиття, кровообіг і т.д.). Лише тоді, коли опановано сходинкуПратьяхари, ми можемо досягти концентрації.

Дх'яна– медитація

 Всі медитативні техніки тільки попередні вправи для справжньої медитації. Ніхто не може навчитися медитувати, так само, як ми не можемо "навчитися" спати. Сон приходить, коли наше тіло стає розслабленим і спокійним. Медитація відбувається, коли розум спокійний. У медитації немає ніякої уяви, тому що уява виникає з інтелекту. Ми можемо порівняти людський мозок з потужним комп'ютером, який має величезний потенціал для зберігання. Всі дані Всесвіту можна зберігатися там, але цей "комп'ютер" також обмежений. Наш людський мозок може відтворювати тільки те, що буловкладено в нього. Але в медитації ми відчуваємо чисте буття. Момент, коли інтелект вгамовується та індивідуальне Его перестає існувати, Божественне світло осяває серце, і ми єдині з ним.

Самадхі - Повна Реалізація

 Самадхі - де суб'єкт пізнання, знання і об'єкт пізнання об'єднуються. Суб'єкт пізнання (тобто людина, що практикує), знання (тобто те, що є Бог) і об'єкт пізнання (тобто Бог) стають одним цілим. Це означає з'єднання з Божественною свідомістю. Ті, хто досягає Самадхі, бачать божественне, сяюче світло, чують прекрасний звук і відчувають всередині  безмежний простір. Коли досягаєтьсяСамадхі, ми стаємо, як річка, яка, нарешті, впадає в море після довгої і важкої подорожі. Всі перешкоди подолані і річка, на всі часи, об'єднується з океаном. Таким же чином, Йог прибуває до кінця шляху і стає одним з Божественною Свідомістю.

Свідомість Йогіна знаходить вічний спокій, мир і блаженство - йог звільнений. Цей досвід не може бути переданий словами, тому що:

  • тільки той, хто скуштував молоко, знає, яке молоко на смак;
  • тільки той, хто відчував біль, знає, що таке біль;
  • тільки той, хто любив, знає, що таке любов;
  • і тільки той, хто пережив Самадхі, знає, що єСамадхі.

У цьому стані вся дуальність розчиняється. Немає дня чи ночі, пітьмичи світла, якості або кольору. Все єдине у Божественному Я. Це об'єднання індивідуальної душі з Космічною Душею є метою Йоги.